søndag 11. mars 2012

Hetebølge






Nå bgynner det å bli høst her nede, lauvet begynner å falle av noka av trærne. Men det er til
gjengjeld alt som tyder på at det skal bli kaldere etter hvert. I går var det 39 grader og i dag
er det meldt over 40 grader. (Blei målt 41,1 grader) Då er det passlig varmt ute, og det er nydlig å ikkje gjøre for mykje.
På den andre sida er måråane fantastiske då, i dag satt eg ute i skyggen og koste meg med
morgenmat. Då er det fint å ha helg, kose seg med andre akktiviteter enn skuleoppgaver, noke
mi har velsigna riklig med her nede. Men det får bli til veka igjen. I dag er planen å ned på
stranda, der skal det være intromøte med kiteklubben, noke eg trur blir veldig moro. Forhåpentligvis
finner eg endå fleir som liker å kite, og som ein kan ta noka downwinderer med.
Søndag er også kjørkedag her nede, hvertfall for min del, og det er interessant å se hvor forskjellig
men likevell hvor mykje likt mi har det på gudstjenester heime og her. De har for eksenpel
ikkje bare organist, på sist møte var det 6 fioliner, to celloer og ei fløyte som spilte til
salmene, det var utrulig fint. Gongen før var det ei som tildligere spilte i ett filharmoniorkester
som spilte. De er gode på det musikalske, og de blander også noka salmer med orgel sammen med lovsanger
under gudstjenesten.
I går kveld var eg på impro-teater inne i byen, det var veldig moro. Mange ordspill gikk meg
nok hus forbi, men det gjorde ikkje så mykje sida eg forstod det meste. Det er uvant å måtte
ta med pass som legitimasjon, og guttane skulle helst gå med bukse. Noke eg ikkje hadde fått med meg,
men kom inn alikavell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar